Octombrie 2017

Noiembrie 2017

Varful Lespezi
Muntii Fagarasului

Din dor de Parang... (Muntii Parang)

Din dor de Parang ... Simteam o dorinta de a ma reintoarce pe crestele Parangului si de a ajunge pe la lacul Calcescu....

Anul trecut pe la sfarsitul lui septembrie participasem intr-o tura organizata de Johnnutz si m-am bucurat de intalnirea cu vechile cunostiinte dar am facut si aletele noi fiind foarte incantat. Multumesc pe aceasta cale inca o data lui Ionut , pentru tura frumoasa pe care am avut-o atunci cu o noapte superba pe Vf. Carja , o urcare frumoasa de la lacul Mija pe Vf. Mija , multumesc de asemenea baietilor care au mers dupa apa in seara aceea , multumesc lui Ioan Stoenica si lui Otto pentru pozele de grup. Am admirat atunci si Custura Carjei ... Hmm ... este fenomenala , am citit ceva jurnale de acolo poate alta data voi ajunge si eu . Voi pune cateva poze de la refugiul Agatat pana pe Varful Parangul Mare de anul trecut si din tura de acum.

Cu cine am fost acum in tura, cu Gabi , coleg de servici si vecin la doua blocuri de mine care de vreo doi ani zicea ca merge la vara, dar mereu aparea cate ceva si o lasam pe alta data. Cateodata ma si enervam, pe cati rugam, nu puteau (nu voiau) caci in ultimele dati veneam singur din Craiova , acolo unde ma inscriam in ture. Gabi este la prima tura pe munte el mergand asa pe la poale cu familia cu cortul la cate un gratarel.

Plecam joi , 18 iulie 2013 din Craiova , pe defileul Jiului pana in Petrosani , se lucreaza la toate podurile si sunt multe semafoare. Din Petrosani pana la Groapa Seaca este asfalt nou super , iar de la Groapa Seaca se lucreaza spre Obarsia Lotrului ( sunt gropi, se taseaza....cam nasol). Lasam masina la Groapa Seaca si in doua ore ajungem la Ref. Agatat unde ramanem....am fi putut merge pana in Caldarile de la lacul Rosiile sau Mandra dar nu voiam sa montez cortul, avand destul timp a doua zi.

/Parang/pict3154.jpg /Parang/pict3163.jpg/Parang/pict3156.jpg

Ne gospodarim nitel, seara mai vorbim cu ciobanii de la stana de langa refugiu , ma recunoscusera de anul trecut din toamna. Dimineata mic dejun si plecam spre Parangul Mare.

/Parang/pict3166.jpg/Parang/pict3167.jpg/Parang/pict3168.jpg/Parang/pict3171.jpg

Pun acum si cateva poze din tura lui Ionut./Parang/dsc_3508.jpg/Parang/dscn0090.jpg/Parang/dscn0096.jpg/Parang/dsc_3039.jpg

Cand ajungem sus in creasta si apoi pe Vf. Parangu Mare , Gabi imi zice: "Ba, acum imi dau seama de ce tot colinzi tu pe la munte !" . Facem si noi ceva poze pe varf si pun si o poza de atunci...

/Parang/pict3175.jpg/Parang/pict3177.jpg/Parang/pict3178.jpg/Parang/pict3180.jpg/Parang/pict3183.jpg/Parang/pict3185.jpg/Parang/pict3186.jpg

Semnalul la Orange se cam pierde, incercam sa vorbesc si eu acasa. Apare un tip descult cu ghete tracking agatate de rucsac. Schimbam doua trei vorbe, aflu ca este clujean si ca zburase cu o zi inainte cu parapanta si a vrut sa vina si pe jos adoua zi. Ma roaga si ii fac si lui o poza cu telefonul lui... Il intrab de Sthelica din Cluj pe care il cunoscusem intr-o tura precedenta in Bucegi si-mi spune ca el este mai mult cu .... parapanta .... Reusec sa vorbesc cu fiica-mea la Craiova si Gabi cu ai lui.

/Parang/pict2505.jpg/Parang/pict2512.jpg/Parang/pict3188.jpg/Parang/pict3190.jpg

Plecam apoi spre lacul Calcescu...In Saua Gheresului intalnim un cioban cu fiul lui , fost miner acum reprofilat care imi spune ca il supara tare rau o masea si imi cere o pastila ceva....Il servesc cu 3 pastile de Algocalmin pe cioban care aflu ca il chema Saturn ... Ajungem si in Saua Taiata in 3 ore de la Parangul Mare apoi coboram spre Calcescu./Parang/pict3193.jpg/Parang/pict3196.jpg/Parang/pict3203.jpg

In prima caldare mai era un cort Husky Flame rosu (clar erau montaniarzi). Drumul pana la lac este marcat cu momai, lipsind marcajul cu cruce rosie. Ajungem la lacul Calcescu unde pun imediat de o ciorbita. /Parang/pict3201.jpg/Parang/pict3202.jpg/Parang/pict3207.jpg/Parang/pict3213.jpg

Montam cortul si admiram crestele si o tuma de oi ce se retragea spre stana. O noapte linistita si o dimineata superba. Servim micul dejun, iau punga cu gunoi lasata mai departe mult de cort si in 3 ore ajungem la Obarsia Lotrului./Parang/pict3219.jpg/Parang/pict3220.jpg/Parang/pict3221.jpg/Parang/pict3222.jpg/Parang/pict3223.jpg/Parang/pict3224_-_copy.jpg

Il las pe Gabi cu rucsacii la intersectia cu Transalpina iar eu cu o ocazie ( o SuperNova de Bucuresti ) merg la Groapa Seaca unde imi recuperez masina. Domnul si doamna din Bucuresti mergeau si ei sa se cazeze in statiune si le recomand sa urce cu telescaunul. Fac si ei plimbari totdeauna cand merg si le spun sa se duca pe Vf. Carja sau la lacul Mija. Nu vor sa accepte ceva bani , ne uram de sanatate ...

Noi ne intoarcem pe Transalpina, nu inainte de a lua un kilogram de galbiori (...ce ciulama buna a iesit !). Ma bucur ca i-a placut lui Gabi si sper sa se fi virusat.... Multumesc pentru timpul acordat citirii acestui jurnal !

Duminică, 4 august 2013 - 20:38

andronic.ionel
andronic.ion..

frumoase locuri,felicitari pentru jurnal !!!!

Duminică, 4 august 2013 - 21:18

claudiu_ples..

Domnule Leontin, mie mi-a placut foarte mult jurnalul dumneavoastra. Aveti un stil narativ deosebit. Frazarea chiar m-a facut sa zambesc. Insa e ceva ce n-am inteles si poate ma lamuriti: cine este cu "parapanta", Shtelica sau concitadinul sau?

"Il intrab de Sthelica din Cluj pe care il cunoscusem intr-o tura precedenta in Bucegi si-mi spune ca el este mai mult cu .... parapanta ...."

Caci, de e vorba despre dragul meu Shtelica, sa stiti ca a incurcat-o cu mine. I-am zis sa nu mai umble cu toate parasutele Carpati.org

Luni, 5 august 2013 - 08:19

michael_rd31
michael_rd31..

Felicitari pentru jurnal si tura! Faine locuri...abia astept sa mai ajung si eu pe acolo Carpati.org Ture faine in continuare!

Luni, 5 august 2013 - 15:03

leovit

Multumesc frumos @andronic ;@michael-rd .Salutare Claudiu , ce sa fac scriu si eu cum pot...Tipul cu care m-am intalnit mi-a spus ca el este mai mult cu... parapanta , nu prea cunoaste pe nimeni,,,Poate ne vom intalni intr-o tura ceva ,,,sanatate multa,si tine-o tot asa Carpati.org.

Marți, 6 august 2013 - 20:56

hana

Am fost in Parang de 2 ori si niciodata pe la Refugiul agatat, desi imi doresc sa dorm o noapte acolo.
Mi se pare incredibil cum parapantistul acela nu a auzit de fantasticul Shtelica. Carpati.org

Marți, 6 august 2013 - 21:56

claudiu_ples..

Pe mine nu ma surprinde ca parapantistul nu-l cunostea pe fantasticul Shtelica, doar era cazut din cer Carpati.org

Domnule Leontin, multumesc pentru precizare si sunt convins ca daca si altii ar scrie ca dumneavoastra lumea ar fi mai fericita si poate chiar mai buna. Si eu va doresc s-o tineti tot asa, salutari colegului si vecinului dumneavoastra (cel de la doua blocuri, se stie) si sper sa ne vedem sanatosi. Apropo, domnul Gabi cum se mai simte? S-a virusat? Carpati.org

Miercuri, 7 august 2013 - 15:20

casian

Salutare, aștept cu nerăbdare o tură comună " leovit - claudiu " la care, cu onoare aș vrea să particip.
...cu acceptul organizatorului(lor) , desigur !

Miercuri, 7 august 2013 - 19:06

claudiu_ples..

Draga Casian, domnule Leontin, dragi craioveni, onoarea este de partea mea. Precizez ca sunt fumator.

Domnule Leontin, aveti grija ce va doriti ca s-ar putea sa se intample. Spuneti ca ati luat un kilogram de galbiori, nu? Ca ati facut o ciulama si ca a iesit buna. Spuneti ca domnului Gabi i-a placut. Pai ia uitati:

cte-de-padure-contaminate-cu-virusul-hepatitei-a-174290.html

Eu sper sa nu se fi virusat dar, in orice caz, ar fi bine sa veniti si cu transaminazele si cu un sumar de urina Carpati.org

Joi, 8 august 2013 - 10:21

johnnutz

Mi-a facut o deosebita placere sa revad in jurnalul tau o parte din locurile colindate impreuna toamna trecuta si coincidenta sau nu, chiar ma uitam zilele trecute peste hartile cu Parang pentru o posibila continuare/completare cu locurile de la est de Parangu Mare Carpati.org Si eu iti multumesc Leo pentru ocazia de a ne cunoaste si sper ca toamna asta sa reusim sa ne revedem cumva. Felicitari pentru jurnal!

Duminică, 11 august 2013 - 15:40

leovit

Salutare,Nicu,multam frumos Ionut ,pai si eu as vrea ...mai draga domnule Claudiu sa cunosc valcenii nostri dragi ,(si un ratoi )ce ziceti Gabi nu seamana putin (la fata )cu el..Pai cate poze din ture de-ale voastre nu am descarcat eu ?(tarnov, si altele.. )

Luni, 12 august 2013 - 22:02

claudiu_ples..

Carpati.org ba parca aduce putin din profil. Normal ca la fata, din alte parti inca n-am avut onoarea Carpati.org
In orice caz, lasand gluma la o parte, invitatia ramane valabila si promit sa revin cu detalii pe privat. Insa trebuie sa spun ca am apreciat doua lucruri la dumneavoastra (as prefera sa nu ne mai domnim dar va las initiativa asta): sinceritatea si un soi de bunatate care prin putine vorbe trece dincolo de continutul mesajului propriu-zis. Asta mi-a amintit de bunicii mei pe cand inca traiau intr-un sat prafuit si uitat de lume, undeva pe sub muntele pe care tocmai ati fost.

Legat de Tarnov stiu o poezie:
"Tarnov, Tarnov, piatra ta
Care mi-a frant inima"
Bine, normal e ceva mai lunga dar asta e tot ce mai tin minte Carpati.org

Sa stiti ca am facut o poezie inspirata din jurnalul dumneavoastra Carpati.org Imi plac poeziile si uneori mai ma joc asa, unii zic ca sunt chiar romantic sau poet nebun, chestii d-astea. Carpati.org Daca-mi dati acordul am sa o pun aici sau daca doriti v-o trimit pe privat. Sper sa va distrati, nu este o ironie desi unii zic ca sunt chiar ironic, nebun sau asa Carpati.org

Acum sa trecem la afaceri, la Craiova cat mai e lubenita? Carpati.org