August 2019

Septembrie 2019

Varful Piscul Negru
Muntii Fagarasului

Curmatura si Piatra Mica -> 18-19 Decembrie 2007 (Muntii Piatra Craiului)

Traseu:
Ziua 1: Zarnesti - Cab Curmatura - Saua Crapaturii - Cab Curmatura
Ziua 2: Cab Curmatura - Saua Crapaturii - Piatra Mica - Cab Curmatura - Prapastiile Zarnestiului - Zarnesti

Participanti: silvique_ms (adica eu) si Cornel

Povestea aceasta incepe miercuri dimineata cand ne intalnim la Piata Crangasi. Afara era frig de mureai, si .... ghinionul meu e ca mereu ajung prima la locul de intalnire Smiley. Dar a trecut si asta si la 7:30 eram deja in drum spre Zarnesti. Zapada era proaspat depusa, pe drumul Fantana lui Botorong - Cab Curmatura nu existau decat urmele de coborare a cabanierului. Bune si alea!! Smiley In tura asta, important era ne incercam echipamentul nou achizitionat: bocancii si coltarii, eu, iar cornel, rachetele ... cel putin cred ca asta era important pt el ... ca eu visam destul de departe ... o creasta, un valcel ... ceva mai tare ... orice!!! Avand in vedere ca nu mai fusesem de destul de mult timp la munte si ca Piatra Craiului este unul din muntii mei de suflet ... simpla mea prezenta acolo ma aducea intr-o stare de fericire oricum...

Am mers ca melcii ... eu, cel putin, nu eram motivata de nici un plan maret ... si intr-un final am ajuns la cabana: ciorbita, ceai cald .... si hai sa mai facem si noi ceva pe ziua ast ca ne cam plictisim!!! Asa ca ne propunem sa testam terenul pana pe creasta, poate mergem macar pana la Ascutit urmatoarea zi. Asa ca am plecat usurel in sus sa batem urme, eu ma incaltasem pentru prima data cu coltarii si exersam mersul Chaly-Chaplin (varfurile picioarelor in exterior) ca sa nu ma impiedic. Am mers mai sus de Saua Crapaturii ... un pic de cocot pe stanca cu coltarii in picioare: ce tare!!! Dupa ce urcam o parte din horn Cornel decide sa ne intoarcem la cabana ca se lasa noaptea ... si ce as mai fi urcat!!! Trecem peste acomodarea la cabana ...

Dimineata ceasul ar fi trebuit sa sune la 4:00 sa mergem pe creasta insa nu a sunat .. Smiley. Oricum nu se putea sa nu facem nimic, asa ca Piatra Mica a fost cea mai la-ndemana, nici unul dintre noi nu o facuse. Pana la Saua Crapaturii am mers pe urmele din ziua precedenta, insa dupa Cornel mergea inainte cu rachetele lui haioase si eu in urma lui ... inca ofticata pe ceasul lui care nu sunase Smiley. Dar vine si ideea consolatoare: "Mike si Radu vor sa faca creasta weekendul asta .. clar ca ma duc si eu!" .. si voia buna mi-a revenit imediat!
De la Saua Crapaturii nu mai existau urme, zapada era destul de maricica, afanata ... ne-am chinuit nitel. Cornel era in fata mea, batea urme, si eu eram dupa el, il urmaream atenta sa invat sa merg si sa imi folosesc coltarii la cocot. Ce bine e sa ai pe cineva care le stie in fata ta Smiley. Incercam sa evitam sa batem urme urcandu-ne pe stanci sau fete inierbate, unde se putea... M-am acomodat imediat cu noul echipament ... si siguranta in miscari mi-a crescut rapid ... In aproapierea varfului Piatra Mica am preluat "carma" si am mers inainte sa bat urme ... trebuie sa ma obisnuiesc si cu greul, nu?! Smiley Acolo sus era superb!!! Ceea ce simt de obicei in o astfel de atmosfera, ceea ce simt cand merg pe munte, imi e greu sa exprim in cuvinte! Nu am mai mers pana la cruce .. caci urma sa ne intoarcem la cabana sa ne luam bagajele. La cabana ne-am odihnit putin, am stat la soare pe terasa ... si apoi am decis sa coboram prin Prapastii .... In Prapastii era frig rau! Era prima data cand experimentam asa ceva; sus cald si soare, jos ger!!

Urmeaza niste poze ... insa stim cu totii ca aceste nu pot reflecta nici macar 50% din ceea ce a existat acolo ...

Poiana Zanoaga:

Vedere de pe terasa cabanei Curmatura:

Apus la Curmatura:

Dimineata la Curmatura:

Spre Piatra Mica:

Cainii de la Curmatura:

Prin Prapastii:

Joi, 27 decembrie 2007 - 11:46

cristina.moldoveanu
cristina.mol..

vad ca ai avut niste sarbatori abundent asezonate cu parfum de Crai Carpati.org
super tare...mai ales deasupra norilor... abia astept sa ajung si eu pe acolo iarna !

Joi, 27 decembrie 2007 - 13:39

gabrielbv

1. La activ Craiul , dar... in aceeasi luna de 2 ori??? Si de mai multe ori in aceeasi an!!!!
2. Foarte prudent ... a se incerca echipamentul de iarna in conditii si locuri accesibile!
3. Dupa poze si vreme ... sunt convins ca a fost misto, felicitari.
4. Ma inscriu si eu la o tura coordonata de Tine.
5. Si toata creasta Craiului intr-o tura.... e ceva...Carpati.org

Sâmbătă, 29 decembrie 2007 - 21:45

mike

Vezi ca s-ar putea sa devii dependent de silvia...unii au patit-o (vintila de ex).Acu se da de ceasul mortii ca n-a fost in Crai Carpati.org. Glumesc, Silvia e o persoana f f motivata si o admir pt asta (eu nu sunt deloc asa, cel putin in ultima vreme, sau poate dupa vorbele parintilor si socrilor, mi-o fi venit mintea la cap Carpati.org

Miercuri, 2 ianuarie 2008 - 14:45

silvique_ms

@gabrielbv: Daca te uiti atent, e chiar in aceasi saptamana Carpati.org

@mike: "motivatia" asta a mea ... fiecare o denumeste altfel ... in orice caz, e un sentiment placut sa ajungi sa fi admirat de oamenii pe care ii admiri !!!

Miercuri, 2 ianuarie 2008 - 20:02

lavisimo

Frumos... Multumim pentru urme! S-au pastrat si chiar batatorit de altii pana pe 31 decembrie cand am trecut noi pe acolo. Nu am avut echipament de probat... dar vremea era superba la cabana si peisajele superbe...