Decembrie 2018

Ianuarie 2019

Varful Piatra Secuiului
Muntii Trascaului

Creasta Iezer-Papusa pin" la Riusor... (Muntii Iezer - Papusa)

Tura a fost in perioada 11/13 Mai -2018.Participanti fiind urmatorii ,,Leovit,Geo ,Ion,Marcel si Gabi,,,Ajungem vineri seara la cab Voina ,incercasem o rezervare ,,nu raspundeau la telefoane,,Am vurbit la cab Cuca,unde dl Romica ne a asigurat ca are locuri,.Ajungem in o ora  mers la frontala,C/iezer/dsc00823.jpg

Cabana CUCA, foarte primitoare caldurosa,iar dl Romica Serbanescu este un om adevarat,foarte de treaba.Dimineata ,stabilim sa mancam sus dupa ce iesim di padure spre gol alpin./iezer/dsc00828.jpg/iezer/dsc00825.jpg

Plecam de la cab la 7,30 si urmam trseul BA ,pana in cresta se va urma BR apoi,,trseu de creasta.

Drumul prin padure pana la stina dureza cam una ora,,Vremea  se arata a fi frumoasa ,grupul se misca repede,,,buna dispozitie,,./iezer/dsc00834.jpg/iezer/dsc00838.jpgIncet,incet ajungem in cresta ,dar ceata ne impiedica sa admiram Piatra Craiului..Mergem pe stinga pe curba de nivel  pe linga vf Papusa./iezer/img_1980.jpg/iezer/dsc00844.jpgNe apropiem de Spintecatura Papusii, unde intalnim cateva portiuni cu zapada ,,/iezer/dsc00847.jpg/iezer/dsc00850.jpg

Facem un scurt popas mai cotrobaim prin rucsaci si mincam ceva dulciuri../iezer/dsc00851.jpg

Ion ,are oroare de zapada ,si daca are posibilitate ,totdeauna ocoleste aceste limbi de zapada../iezer/dsc00852.jpg

Lui Geo ,ai place ,si nu-l inteleg sa o ia in fata,,de multe ori am vorbit de OMOGENITATEA ,,grupului,,/iezer/dsc00855.jpg

Aici este practic spintecatura Papusii ,,si incep sa se profileze Coltii lui Andrei,,/iezer/dsc00856.jpg

Ceata se mai risipeste si zarim frumoasele creste ale Fagarasilor(Comisul,Berevoiescu),/iezer/dsc00873.jpg

Ne indreptam spre vf Batrana ,mai discut cu varu Ion,de una de alta,cu este la pensie,,?

/iezer/dsc00861.jpg/iezer/dsc00863.jpgCeilalti din grup tot se departeza probabil avand ceva de impartit ,,,,

Zarim si lacul Pecineagu ,,/iezer/dsc00872.jpg/iezer/dsc00877.jpg

Acum ne indreptam spre  vf Rosu../iezer/dsc00881.jpg

Dupa un urcus m-ai pronuntat ..asemanator Vistea  ,cine la urcat,,ajungem pe frumosul vf Rosu./iezer/dsc00897.jpg

Vad baitii,bine dispusii ,mai sarbatoresc cu o gura de vin../iezer/dsc00892.jpgUrmam traseul,,urmeaza o curba de nivel,,zarim si drumul ce face legatura cu Fagarasii (triungi rosu-vf Bratilei),/iezer/dsc00885.jpg

Practic varful Iezerul Mare 2462 m l-am ocolit pe partea dreapta,,trseul de creasta  se cam termina ,,nu inteleg de ce nu ajungem la Crucea Ateneului../iezer/dsc00904.jpgFacem un popas ,,dupa ce strig la Geo si Marcel sa se opreasca ei tinand-o tot inainte,,Le spun ca trebuie sa facem stinga pentru refugiu , dar Geo care ai place sa tipe(de apucaturi de,,fost sef) nu ca este inainte  .Las rucracil jos,,merg 10 minute  nu zaresc refugiul,,ma intorc .Era ora 19-30..aveam fix 12 ore de cand plecasem de la cab Cuca .Marcel si Geo o iau iar inainte,,vorbesc cu Ion,,Bai aici trebuie sa fie,,,Strig la ei sa se opreasca,,,nimic  ,In febr 2017 ,,am fost ultima data in acel ref chiar si cu Geo..vezi jurnal,,Impreuna cu restul Grupului,,reusim  sa ai ajungem..Bai unde vreti sa ajungeti,,,_la cab Voina..zic ei Da in 6 ore,,,CUM asta,,?                              Intrasem de mult pe muchia Vacarea..Vad o stana cu acoperis rosu tabla Lindap..,cobor la ea ,era plina de zapada, doar pe o banca de 3 m se putea sta.Nu recunosc nimic ,,le spun sa ne intoarcem,,Nu,,la Voina,,Nu ajungem la nici o Voina,,Am fost de 3 ori pe munteleVacarea,,Cu Ion in 2013 intrun nov,,facut 7 ore de la cab Voina (4 ore-la frontala)si tot gasit refugiu.,Incepem sa coborim prin padure,,duce el undeva drumul asta..Propun sa oprim ,sa facem focul,,sa mancam,la toti ne era foame,,,nu,,nimic,,La ora 1-30 dupa 18 ore de mers ,,intrun luminis zareste Marcel un vagon muncitori+o rulota..Facem galagie cand ne apropiem..intram,,nimeni,,Eu Gabi si Ion in rulota, Geo+Marcel in vagon../iezer/dsc00909.jpg/iezer/dsc00906.jpg

Dimineata  facem o supa ,sa mancam si noi,,,de,,/iezer/dsc00907.jpg/iezer/dsc00908.jpg

Cineva,,se reface din nou cu tuia+vin,,cum o intra,,,?Acum cand sa luminat vedem ca santem la coada lac Rausor,,Vorbim cu 2 pescari si ne repede unul pana la baraj,iar pe Marcel la Voina ,sa ia Loganu..Platit 100 lei..Se spune ca norocul,ese rezultatul ultimelor tale rezerve ,sau ca norocul ai favorizeaza pe cei curajosi,,/iezer/img_2038.jpg

Cert este ca sau produs niste divorturi..Au perfecta dreptate cei care posteaza ture si scriu,,Nu se consuma alcool " in timpul turei"Ulciorul nu merge de multe ori la fantana,,iar pe termen lung numaiomul eficient are Noroc,,Sa terminat bine,,,Dar se putea termina  si altfel,,Am nostalgia crestei,Vf Rosu,,de care jinduiam de 4 ani ..Multumesc rabdarii parcurgerii acestui jurnal..

Miercuri, 21 noiembrie 2018 - 10:14
Afisari: 626

dxxx

Credeam ca ati coborat pe raul Rausor spre Berevoiesti, poate era bine sa scrii "lacul Rausor".

Ultima parte a relatarii pare cam "comprimata". Brusc ati ajuns la niste pescari, desi erati pe munte...

Eu inteleg ca ati pierdut coborarea spre refugiul Iezer si ati urmat tot drumul alpin pe culmea Portareasa, pana spre lacul de acumulare. Distanta este foarte mare, aproape o zi de mers.
Asa este?

Daca ati fi urmat culmea Vacarea ajungeati semnificativ mai repede la Voina si ati fi putut sa nu carati atat bagaj pentru ca presupun ca aveati saci de dormit si mancare in rucsaci...

Nu inteleg cum s-a intamplat ca in momentul cand ati intalnit prima oara soseaua alpina voi ati luat-o inainte, adica GRESIT, cand trebuia sa o luati inapoi si in 5 minute ajungeati la Crucea Ateneului de unde coborati lejer la refugiu.

Mai am o mica observatie: urcusul pe creasta dinspre Batrana pana la varful Rosu este unul lejer, probabil ca lung, dar cu inclinatie cel mult medie, numai ultimile 10 minute ceva mai sustinut.
Indiferent cum urci Vistea din cresta principala a Fagarasului, fie de la est / fie de la vest panta este foarte sustinuta, foarte aproape de limita la care ar deveni catarare, iar urcusul dureaza jumatate de ora minim pentru un turist mediu.
Deci eu zic ca IN NICI UN CAZ segmentele respective nu pot fi asemanatoare.

Poate nu ai trecut pe ambele de suficiente ori, sau poate cine stie ce conditii diferite te fac sa le asemeni ... de ... omul mai uita.