Mai 2019

Iunie 2019

Varful Nedeia
Muntii Capatinii

Busteni-Jepii Mici-Caraiman-Piatra Arsa-Cota1400-Sinaia (Muntii Bucegi)

Ajung in Busteni la 9: 30 si ma indrept catre telecabina.

In fata hotelului Silva , suna telefonul. Era fratele meu: "vezi ca vin si eu . Ajung la 12" (!).

Si uite asa sunt nevoit sa astept 2 ore jumate .

De fapt nu am asteptat chiar degeaba pentru ca mi-am incarcat telefonul. Am plecat de acasa cu el descarcat dar am zis ca-l incarc in tren: in tren nu am gasit nici o priza... dupa mi am zis: "las' ca-l incarc in gara"... nici in gara nici o priza . In cele din urma am rugat o doamna de la un magazin de souveniruri sa-mi puna si mie telefonul la incarcat.

Soseste si fratele meu. Ne pregatim rucsacele, mancam ceva la 12:30 incepem traseul.

Foarte tarziu.

Incepem urcusul prin padure:

Pamantul este pe alocuri moale, a plouat...

Ajungem (sper ca nu gresesc) la Firul Vaii Jepilor. Ne dam jos rucsacele, stam un pic si luam apa pentru traseu.

In poza de mai jos sunt eu:

Usor usor iesim din padure si intram in zona de stanca... . Pasaje cu lanturi, trebuie sa mergem cu grija...

Peisaj:

Trecem pe sub un stalp de telecabina:

La scari:

Traseul urca in serpentine pana ajungem sa avem in stanga izvorul cascadei Caraiman:

Urcam pe brane spre cabana Caraiman. Pe drum ne intalnim cu tineri in adidasi (neechipati corespunzator) dar si cu turisti echipati (care spre deosebire de prima categorie stiu ca la munte se saluta !!)

Observam cu ingrijorare ca se aduna nori. In ultima parte a traseului ne-a prins un pic ploaia. Ne am oprit, ne am pus impermeabilele, timp in care trec pe langa noi doi 'alpinisti' cu experienta, cu cate o punga de seminte in mana.

Ajungem la Caraiman la ora 16 (am facut 3 ore jumate-probabil faceam mai putin daca nu faceam aprox. 40-50 poze).

La Caraiman ne schimbam, luam pranzul, bem un ceai cald (cam scump mi s a parut). Cabanierul e cam... hmm... no comment...

Pe aici am urcat... .

Am fi dorit sa coboram pe Jepii Mari dar ultimul tren din Busteni era la 18: 30-deci nu mai aveam timp sa coboram.

Ultimul tren din Sinaia era la 21 -deci hotaram sa mergem spre Piatra Arsa-Cota 1400-Sinaia.

Avem destul timp , deci mai stam la Caraiman un pic si facem poze spre Cruce, spre Costila etc.

Vremea se imbunatateste din senin, iese soarele. . pe platou este splendid.

Padurea de jnepeni de la Piatra Arsa:

Coboram spre Cota 1400.

La Cota 1400 am avut ceva emotii pentru ca era aproape ora 20.

Nu mai circula nimic, masini de ocazie nu mai gaseam.

Norocul nostru a fost ca am prins ultima telegondola care ii ducea pe muncitori jos la baza. Ne-au invitat cu ei . Jos, am luat un maxi-taxi ce ii lua pe muncitori sa-i duca pana in Sinaia. : )

Coborand cu telegondola , vedeam cum urca masini spre Cota, in cautare de ursi, de senzational.

Concluzii despre Jepii Mici: nu este un traseu usor, traseul necesita pregatire fizica si echipament (incaltaminte) de munte, sunt foarte multe portiuni cu lanturi care necesita atentie. . dupa parerea mea cu echipament si multa atentie, se poate face fara nici o problema.

Pozele nu sunt foarte calitative (sunt facute cu telefonul-Nokia N73 ).

Va urez la toti carari insorite si numai bine.

ps: tineti-ne pumnii deoarece weekendul viitor (2-3 august) vom face PichetulRosu-Bucsoiu-Omu.

Vineri, 1 august 2008 - 13:57

felicia

Frumoasa tura!
Drum insorit... pt ac week... daca ploua e naspa Bucsoiu... Succes!

Vineri, 1 august 2008 - 14:08

eaglefree

Gata!...iti tin pumnii de pe acum Carpati.org
Fain de tot,am si uitat cum este pe Jepii Mici.Datorita pozelor,am retrait prima urcare la Caraiman,cu multi ani in urma...

Vineri, 1 august 2008 - 14:50

love_alpin4807
love_alpin48..

Chiar fain.Mi-ai adus aminte de prima mea tura in bucegii la care am coborat pe Jepii micii.Chiar frumos si succes Week viitor.
Cu respect Alpin.

Vineri, 1 august 2008 - 15:29

mastroiani

Amintiriri frumoase si pt. mine.Cine oare urca pe munte si nu a incercat jepii? Carari insorite pt. tura urmatoare .

Vineri, 1 august 2008 - 16:10

midnight_cal..

@felicia: Multumesc. Am citit jurnalul tau despre Bucsoiu plus altele. Nu mi-e numai de ploaie cat imi e si de fulgerica.Am auzit ca mai ales dupa amiaza ii da cu fulgere. Oricum,zice ca privelistea e splendida (daca ai norocul de vreme senina)

@eaglefree:Multumesc. De aia imi place muntele pentru ca aici sunt oameni care stiu ce inseamna munca,care te sfatuiesc din toata inima,care nu s-au vazut poate niciodata dar se gandesc la binele celuilalt....

@love_alpin: Multumesc.Respect.

@mastroiani:Multumesc.Intradevar e un traseu care trebuie facut neaparat.Desi nu e foarte dificil,trebuie tratat totusi cu respect si bagare de seama.

Vineri, 1 august 2008 - 17:55

aaron21

Felicitari! O tura reusita chiar si acest jurnal ! Mi-a placut mult !

Carari insorite !

Vineri, 1 august 2008 - 21:39

alpinistul280
alpinistul28..

cam asa a fost si cea de-a doua mea urcare pe jepi..felicitari..

Sâmbătă, 2 august 2008 - 00:16

alexus

Din poze si descriere, mie imi pare a fi traseul prin Jepii Mari (drumul lui Schiel), nu traseul cunoscut ca Jepii Mici. Ma inseala memoria ?

Felicitari!

Sâmbătă, 2 august 2008 - 19:48

midnight_cal..

@alexus: eu asa stiu :Busteni-Caraiman=Jepii Mici....Busteni-Piatra Arsa=Jepii Mari...daca gresesc va rog sa ma corectati...numai bine.

Duminică, 3 august 2008 - 00:10

alexus

Da, asa este. Doar ca portiunea "La scari" este pe traseul Jepii Mari. Pe Jepii Mici, Busteni-Caraiman, sunt portiuni cu lanturi, dar parca nu sunt scari.

Am crezut ca ati urcat pe Jepii Mari si inainte de Piatra Arsa ati facut dreapta, spre Caraiman.

Le-am facut de atatea ori, incat este posibil sa le mai incurc.

Duminică, 3 august 2008 - 02:58

gabicolea

Ma bucura sa vad jurnale si ale celor care sunt la inceput de drum ... ne ajuta sa ne amintim de unde am inceput si sa resimtim fiorii inceputului ...

zile senine
gabi

Luni, 4 august 2008 - 12:27

midnight_cal..

am fost si weekendul asta dar din pacate n-am reusit sa facem Bucsoiu:am plecat ca deobicei tarziu,era foarte cald si doar am urcat un pic pe traseu...e destul de solicitant urcusul si s-au simtit ultimele 2 weekenduri petrecute la munte Carpati.org....pana la urma am facut prima zi :Caminul Alpin-Poiana Costilei-Pichetul Rosu-Prepeleac-Malaiesti....a doua zi:Malaiesti-Omu-Valea Cerbului-Busteni......cand o sa mai mergem o sa incercam sa facem altfelCarpati.orgrima zi sa ajungem la Malaiesti si sa dormim acolo,a doua zi sa facem pe triunghi albastru Brana Caprelor -Bucsoiu-Omu si coboram inapoi la Malaiesti (fara rucsac,numai cu niste apa in spate ) ,si a treia zi urcam din nou la Omu si vedem pe unde coboram....

Marți, 5 august 2008 - 12:37

vali

Niste poze re-uploadate ar fi extraordinar! Imi lipseste acest traseu din "wall of fame" si as vrea sa-l incerc in aceasta vara.
Pe de alta parte, am fost pe Bucsoiu, si sunt de acord ca este foarte solicitant fizic! Cel putin pana vezi Cabana Omu. Carpati.org