Septembrie 2019

Octombrie 2019

Varful Badea
Muntii Parang

Bucegi. Creasta Balaurului. (Muntii Bucegi)

Creasta Balaurului. Data turei: 17.07.2011

Deoarece sunt foarte multe trasee și zone montane pe care nu le-am mai facut de 30 de ani sau niciodată am zis să mai las o vreme nemarcatele și să merg prin Bucegi pe trasee marcate.

Cum colegii din grupurile cu care merg pe munte nu au aceleași lipsuri ca mine am căutat să vad cine mă însoțește, nu-mi mai place să merg singur pe munte.

Il sun pe Nelu, îl întreb daca are liber duminică și vrea sa vină pe munte.

Imi zice că vine, tocmai a termint sesiunea cu studenții săi și vrea să se dezmorțească. Îi spun eu ce marcate vreau sa facem în Bucegi, el vine cu propounerea ca dacă tot urcăm la Omu sa urcăm pe Creasta Balaurului (CB).

Sunt de acord, n-am mai fost pe CB, Nelu zice că știe intrarea din Valea Morarului de jos. Iată vine duminica, se anunță vreme caniculară, plecam de dimineță. Ne ducem bătrânește pe la Poiana Izvoarelor, încă e răcoare și plăcut.

/CreastaBalaur

Timpul trece repede și intrăm pe poteca nemarcată de Valea Morarului.

Ochii normal se odihnesc pe Acele Morarului, retrăiesc amintirile plăcute din aceste locuri cât și cele neplăcute.

In apropierea Poienii cu Urzici eu intru pe firul văii, îmi place să mă cațăr, să merg în echilibru pe bolovanii de pe firul văii, las în seama coechipierului să mă anunțe când intrăm pe Balaur.

Sunt câteva locuri faine cu bolovani pe fir ce de obicei se ocolesc pe poteca de pe partea stângă cum urci.

Le savurez și mă duc repede la deal. La un moment dat Nelu mă strigă că poteca trebuie să fie mai jos și să o căutăm.

Mai urc puțin uunde găsesc un vălcel ce mă scoate sub perete. Eu caut pe sub perete, unde sunt multe poteci false de animale, Nelu ceva mai jos.

Ajung înapoi aproape de Poiana cu Urzici, nu găsim nimic ce să pară viabil, aflu după aceea ca trebuia căutat și mai jos.

Pe partea opusă a văii urcau două persoane, mi se pare a fi Tudor, îl strig , nu-mi răspunde, Nelu ce era mai jos îi intreabă de intrare, persoana le zice să intram de sus în Creasta Balaurului. Am pierdut 30-45 minute cu această bălăureală în căutarea potecii, timp răcoros și energie.

Revenim în vale și mergem pe Valea Morarului repede sa-i prindem pe cei doi din față, n-am reușit să recuperez distanța dintre noi, de obicei nu mi se întâmplă, m-am gândit ca poate sunt niște tineri ce se antrenează pentru marathon 7500.

Valea Morarului, o vale foarte frumoasă nu mai are același farmec în ritmul ăsta, aparatul foto nu-l aveam, Nelu era cu DSLR-ul și nu a făcut prea multe poze nici el, e incomod să mergi cu el la gât, mult mai simplu cu săpuniera. Aproape de intrarea de sus în CB îi găsim și pe cei doi din fața noastră, unul din ei era Tudor un vechi coleg de ture pe nemarcate, domn profesor despre care un coleg de ture zicea că este cu 20 de ani mai mare și cu 20% mai sprinten.

Mai schimbăm o vorbă, cer detalii despre CB, ne spune de un jnepeniș și că CB nu pune probleme.

Aceasta este intrarea

Mai aruncăm o privire pe fața vestică a Morarului.

Suntem la capătul brânei de intrare pe CB.

În Valea Morarului vedem grupul lui Mugur ce merg pe Brâul Acelor

/CreastaBalaur

Brâna este plină de flori.

Iată și jnepenișul, nu se vede prea clar toată poțiunea sa-ți faci un plan de abordare. Trebuia să ajungem la baza stâncii din centrul imaginii, am vazut un grup coborând pe acolo.

Dacă aș fi vazut această imagine mi-aș fi dat seama pe unde era posibilitatea cea mai ușoară de traversare, undeva pe la baza stâncilor. Cum nu știam, ne-am bagat în jnepeni pe un culoar ce părea conturat, a fost foarte rău, jnepenii erau plini de polen, îți intra în ochi, plămani, obiectiv. Am ieșit albi de acolo. Pe la jumătatea jnepenișului am simțit ca nu mai pot înainta, am zis să o iau la vale și să urc pe coama care era fară jnepeni, după o coborâre groaznică am dat de perete de stancă, coarda nu aveam să fac un rapel, așa ca acum a trebuit să traversez pe partea superioară a peretelui ținandu-mă de jnepeni. Dupa un timp am ieșit din jnepeniș și am luat o pauză. Alte 30 minute pierdute datorită necunoașterii traseului.

Aici am trecut pe fața vestică a CB. De aici traseul nu mai pune probleme, creasta este clară, singura mea problemă acum era să evit orice zonă de jnepeniș.

Aici este o imagine cu CB luată de grupul lui Mugur de pe Braul Acelor.

Poze pe CB

CB

De aici urmează o suită de poze cu Brâul Acelor (BA)/CreastaBalaur

O trasare a BA o vedeți la adresa http://www.carpati.org/poze_fotografii/bucegi/brâul_acelor_pe_fața_vestică_a_morarului/75768/

In această porțiune era grupul lui Mugur, îi aștept la negocieri în hectolitri de bere pentru poze. Am să dau un zoom pentru a putea fi vazuți oamenii pe BA.

Revin cu imaginile pe CB

Traseul poate fi urmat pe creastă sau pe potecile slab conturate de pe partea dreaptă (spre Balaur) și pe partea stângă.

/CreastaBalaur

Coechipierul meu de tură.

</CreastaBalaur

CB este relativ simplă, nu pune decât mici probleme de orientare, este mult mai ușoară decât multe trasee marcate. Iarna sunt câteva pasaje dubioase în care zăpada poate pleca cu tine.

Am luat o pauză de masă, soarele ardea foarte tare, apa era pe terminate, am băut de 2-3 ori mai multă decât de obicei. Era aproape ora 14, cam târziu pentru ce mai aveam în plan de făcut în acea zi.

Aici se vede poteca de pe creasta Bucșoiului

Am coborât câteva zeci de metri să fac câteva poze și căldura și oboseala simțită la urcare m-au făcut sa abandonez restul traseului marcat și să-l las pentru săptămâna următoare.

Creasta Țigănești

/CreastaBalaur

Căldarea de deasupra lacului Țigănești, sus traseul din Șeau Țigănești pe la Scara și Vf. Omu.

În vale Cabana Mălăiești. Noi ne-am continuat traseaul marcat pe La Prepeleac, Gura Diham după ce am mai cules niște conuri de jnepeni.

O tură frumoasă până la urmă, facuta la cald, chiar fierbere la anumite ore.

Crema de protecție solară cu factor de protecție 50 dată dimineață nu și-a făcut pe deplin efectul, am avut ceva arsuri și m-am bronzat(ars) cu mânecuțe.

Ture faine.

Florin

Joi, 28 iulie 2011 - 19:17

rivas

imi dai o bere daca iti arat intrarea pe creasta Balaurului , din valea Morarului ( sub Timbal ) ?

Joi, 28 iulie 2011 - 21:35

mugurel.ilie
mugurel.ilie..

Te-ai hotarat sa faci traseele marcate din Bucegi si primul care ti-a iesit in cale a fost Creasta Balaurului Carpati.org Ce sa zic, curat ghinion Carpati.org
Pana la urma a iesit o tura frumoasa si un antrenament util, chiar daca a fost un pic prea cald.

Noi am fost convinsi ca l-am pierdut pe Tudor prin Poiana cu Urzici, nevazandu-l in fata pe vale, in timp ce el se plictisea asteptandu-ne la intrarea pe brau.

Foarte interesanta poza cu noi pe BA. Desi m-am straduit, in precedenta (fara zoom) nu am identificat grupul pe brau. E clar, suntem buni de cinste. Cum cea mai buna bere e la Plaiul Foii, dupa tura, te astept acolo la negociere Carpati.org

Joi, 28 iulie 2011 - 21:53

lauramatei

Ce-ar fi sa-mi dai MIE o bere si-ti arat EU 2(doua!!) variante de intrare spre Timbal si CB, din valea Morarului?

Vineri, 29 iulie 2011 - 00:16

mihai_fl

rivas. dau o bere chiar daca o sa stiu intrarea la momentul respectiv, important e sa iesim pe munte.
Laura. Tentanta oferta ta, imi arati cate una la fiecare tura ? adica facem doua ture Carpati.org

Vineri, 29 iulie 2011 - 09:09

mihai_fl

Mugur te rog frumos, am coborat pe traseu marcat. Carpati.org

Vineri, 29 iulie 2011 - 09:10

lauramatei

Am fost doar de doua ori pe balaur, o data am urcat pe undeva, altadata am coborat si a fost prin alta parte. Trebuie sa merg sa regasesc treburile pe acolo, ca sa fiu sigura ca nu dau gresh si nu pierd berileCarpati.org

Mergem in ture, numai timp sa fie de toate cate le am de facut...cu munte si fara munte...

Vineri, 29 iulie 2011 - 09:52

pisti2004
Cort

Foarte frumos!

Vineri, 29 iulie 2011 - 12:39

oleg

Foarte spectaculoasa si extraordinar de frumoasa aceasta parte a Bucegilor. Alegerea traseului pentru tura a fost inspirata Carpati.org (Chiar daca a fost o drumetie cu peripetii Carpati.org ) Mi-a placut tare mult cum ai scris jurnalul, iar pozele sunt de-a dreptul supeeerbeCarpati.org