Iulie 2019

August 2019

Varful Vanturarita
Muntii Capatinii

Braul Inflorit, Valea Poienii, Brana Mare a Morarului (iulie 2016) - Varianta 55. (Muntii Bucegi)

Dupa ani si ani am zis sa mai scriu si eu un jurnal sa aduc in atentia carpatistilor un traseu mai putin descris pe acest site.

Gradul traseului Valea Poienii 2A. Varianta noastra 1B.

Trecuse ceva vreme de la ultima mea tura montana care sa ma solicite, si-mi doream ceva mai deosebit.

Vorbesc cu Eugen, ce avea ceva trasee tari la activ vara asta si-mi propune o Albisoara mai "hard" (minim 2A) sau Valea Poienii.

Stiam intrarea din Valea Poienii, auzisem si ceva descrieri de la oameni cu abilitati de alpinism (nu e cazul meu), asa ca initial am exclus din start abordarea Vaii Poienii.

Vorbesc cu Mugurel, nu-mi recomanda Albisoara Crucii, cel mai probabil e foarte umeda, dar aflu ca prima saritoare din Valea Poienii se poate ocoli in caz de nevoie.

Deja mi se aprind beculetele, vorbesc cu Eugen, hai pe Valea Poienii (VP).

Ni se alatura si Alex de pe carpati.org si ne hotaram sa incercam Valea Poienii(VP) cu bocancul, de la a incerca "marea cu degetul".

Niciunul dintre noi nu facuse VP sau Braul Inflorit (BI).

Ne uitam la Valcelul Tancurilor din Poiana cu urzici, ce bine ca nu ne-am propus sa-l abordam pe acesta.

Vremea nu era tocmai grozava. Norii inca stapaneau partea superioara a masivului.

Remomerez locul unde mi-a zacut pioletul o iarna sub zapada si ne ducem la locul faptei ce vroiam sa o savarsim.

VP e a doua vale dupa Valea Adanca, sau chiar a treia daca luam in calcul si Rapa Zapezii.

Dau aici o harta a lui Karghel a VP, traseul parcurs de noi este marcat cu rosu. /ValeaPoienii/valeapoienii.jpg

Ne bagam pana in baza primei saritorii din Valea Poienelor (VP). /ValeaPoienii/img_1662.jpg

Zambetul ne piere, este umezeala mare, nu ca daca ar fi fost uscata mi-ar fi fost usoara.

Eugen o tot pipaie, manghâie, sa o ia … sa o mai lase …:. /ValeaPoienii/img_1661.jpg

Decide, e prea umeda, nu merge.

Trecem la variant 1 de ocolire prin dreapta, destul de instabila, pamantul, gliile de iarba plecau cum le calcai.

Urcam aproximativ 70 m diferenta de nivel. Revenirea in vale nu mergea la picior.

Ajungem in vale dupa ce punem coarda, cred ca suntem la a doua saritoare, curgea apa, total neprietenoasa.

Nu mai putem avansa prin ocolire, rapelam, moralul e destul de jos, eu trag sa facem V. Adanca, Eugen a fost cu o saptamana in urma pe ea, nici o sansa sa-l deturnez.

Scoatem o harta si cartea lui Karghel, cautam Braul Inflorit, sa ramanem macar cu o poza la o floare in tura asta.

Din firul VP parcurgem pe sub perete aproximativ 100 m (sens opus Vaii Adanci). Ajungem la o mica sea, nu erau urme de poteca. Vegetatia era abundenta. Decidem sa urcam de aici un pic mai sus, era un posibil brau la acest nivel dar ne era frica va ne va scoate tot prea jos in VP.

Din carte deducem ca trebuie sa gasim un valcel secundar pe care sa urcam.

Mai mergem in acelasi sens pana gasim un valcel bine conturat, urcam usor pe el. /ValeaPoienii/img_1663.jpg

Acesta se termina in perete. Si iata gasim un braul bine conturat, cu o urma de poteca, si pe deasupra si inflorit. /ValeaPoienii/img_1664.jpg

Acesta merge pe sub perete. Peisajul e frumos. /ValeaPoienii/img_1667.jpg

Dar totul paleste cand ajngem in sea, peisajul se deschide, si numai pentru acest loc cu priveliste de vis merita iesirea asta. /ValeaPoienii/img_1668.jpg /ValeaPoienii/img_1672.jpg /ValeaPoienii/img_1674.jpg /ValeaPoienii/img_1676.jpg /ValeaPoienii/img_1677.jpg

Al nostru Brau Inflorit (BI) ne-ar fi dus mai sus spre ale Ghinturii obarsii,

dar cu regret il lasam si vream sa mai revenim in al nostru obiectiv VP ce l-am neglijat si ocolit pana acum.(vezi harta de mai sus) /ValeaPoienii/img_1672.jpg

Norii au disparut, e timpul sa facem si VP, ce a mai ramas din ea. /ValeaPoienii/img_1674.jpg /ValeaPoienii/img_1676.jpg

Se parea ca Valea Poienii inferioara am depasit-o, ne multumim cu partea superioara a VP.

Intr-o mica sea, stau doua pitoane, unul am inteles ca a fost batut de Cristi (multumin Cristi). /ValeaPoienii/img_1677.jpg

Eugen coboara in rapel. /ValeaPoienii/img_1677.jpg

Eu mai conservator , il intreb pe Eugen daca o poate urca la liber in eventualitatea unei retrageri fortate.

Zice ca da, deci hai sa vedem cu ce oferta vine partea superioara a VP. Zona asta e mai insorita si stanca e uscata.

Cobor si eu.

Eugen e spectator si nu reproduc schimbul de replici. /ValeaPoienii/_7.jpg

Dupa rapel la 20 m este o trecere un pic mai delicata. /ValeaPoienii/_6.jpg

Ma uit cu atentie la aceasta portiune, vara nu pune probleme dar intentionez sa parcurg acest traseu si pe zapada.

Privita cu ochi de iarna cred ca este punctul critic al turei de iarna.

Nu sunt optiuni de asigurare, doar la piolet in zapada daca zapada o va permite. /ValeaPoienii/_6.jpg

Un mic prag de ~2 m si suntem in VP. Prima imagine din firul vaii, partea superioara /ValeaPoienii/_7.jpg

Ne uitam la portiunea VP inferioare ce a fost depasita pe Braul Inflorit (BI). /ValeaPoienii/_7.jpg /ValeaPoienii/_7.jpg /ValeaPoienii/_7.jpg

E timpul se ne concentram pe VP partea superioara. /ValeaPoienii/_7.jpg

Las imaginile sa va dezvaluie valea, o apreciere a mea este subiectiva.

Mi-a placut portiunea ce a urmat desi saritori mici, aparent banale in poze ne-au facut se ne intindem binisor.

/ValeaPoienii/_7.jpg /ValeaPoienii/_7.jpg /ValeaPoienii/_7.jpg /ValeaPoienii/_7.jpg /ValeaPoienii/_7.jpg

Ce nu-mi place la VP este ca roca este foarte friabila. Am ramas de multe ori cu pietre in mana desi le incercam. /ValeaPoienii/_7.jpg /ValeaPoienii/_7.jpg /ValeaPoienii/_7.jpg

Coltul Ghituri cu a lui sea ne capteaza privirea pentru o vreme. /ValeaPoienii/_7.jpg

Ne intoarcem la valea noastra. Atmosfera e destinsa, glumele sunt la ele acasa.

Ceva de genul doua glume si un atac la persoana (fapta nepedepsita de codul penal) :) /ValeaPoienii/_7.jpg

- Pe acest hornulet cu iarba a trebuit sa asiguram. /ValeaPoienii/_7.jpg

Aici a fost un pasaj putin mai expus. Eugen s-a dus cap. ValeaPoienii

La un moment dat asigurat fiind pe acest pasaj trag cu putere cu ambele maini, fiecare pe cate o piatra aparent stabile si raman cu doi bolovani in maini si intr-un echilibru instabil pe varful unui picior. ValeaPoienii

ValeaPoienii

Urmeaza portiuni frumoase de catarare. ValeaPoienii

Din nou Coltul Ghinturi pe a carui fata este un traseu de alpinism de grad 4A.

La dreapta fisura Morarului 5B facuta pentru prima data acum mai bine de 55 ani.

ValeaPoienii-ValeaPoienii- ValeaPoienii- ValeaPoienii- ValeaPoienii- ValeaPoienii ValeaPoienii ValeaPoienii- ValeaPoienii- ValeaPoienii- ValeaPoienii- ValeaPoienii

Pana aici lucrurile au fost frumoase si placute.

Ne trezim intr-o fisura cu peretii umezi, cu ceva mazga si muschi imbibati cu apa.

Am ajuns primul la ea si nu-mi place deloc. Instinctiv ma uit in jos sa vad o ocolire.

Valcelul din partea stanga pare foarte expus. ValeaPoienii

Apare si Eugen, analizeaza o abordarea pe partea dreapta, se chimuie si pune o nuca intr-o fisura, urca putin si i se deschide o perspectiva pe peretele din partea stanga. Si-a pus papucii de catarare. ValeaPoienii

Traverseaza. Incerarca sa puna o asigurare mobila. Nu-i place nici lui cum arata, mie ce sa mai zic.

Cum la 112 nu am sunat niciodata trebuie sa trecem sau rapelam tot ce am urcat.

Il auzim din cand in cand cerand coarda, inainteaza destul de greu, nu stim cum este.

E prea departe de la ultima asigurare, avem momente de suspans atat noi cat si el.

Coarda e pe terminate, nu a gasit inca punct de regrupare. In sfarsit ne spune sa plecam.

Plec si eu, urca pe un prag de 50 cm de pietre stranse si blocate in vale.

Acesta cedeaza, desfac mainile sa ma tin in peretii fisuri cu coatele coale, iau primele julituri.

E foarte expus, cum naiba a trecut Eugen pe aici la liber?

Oare de ce nu sunt si eu mai inalt sa ajung la prizele astea.

Ce bine imi prindea daca mai mergeam la sala la Pilates, imi maream mobilitatea si ridicam si eu piciorul la pragul ala.

Ce de daca , daca ... ValeaPoienii

Imi vine in minte melodia "Cand eram tanar fecior ..."

Am trecut ce a fost greu, urmeaza o portiune de brau expusa, dar asigurat e ok.

Il vad si pe Eugen la un jneapan solid de unde face asigurarea.

Vine si Alex destul de repede cu doi rucsaci.

Stam si savuram momentul. Am iesit iar din vale. Revenirea in firul vaii nu pare facila.

Tuturor ne trece prin gand sa o luam pe firul in care am iesit, (ce pare o plimbare pe Republicii comparat cu locul pe unde am trecut) si sa dam pe fata sudica a Morarlui si sa cautam un brau. ValeaPoienii

- De aici am iesit in Brana Mare al Morarului. ValeaPoienii

Pentru doamne si domnisoare fori de pe cele doua brauri inflorite.

Caprele negre nu am reusit sa le prind in imagini dar le gasiti in celelalte jurnale de pe brauri unde sunt descrise toate braurile sudice de pe Morar.

Pe final tin sa-i multumesc lui Eugen pentru invitatie si asigurarile din zonele delicate, pentru atmosfera plina de glume, chiar daca nu toate reusite din partea mea. :).

Si lui Alex care a contribuit la reusita turei.

Sper sa ne reantalnim la reeditarea traseului varianta de iarna (cand zapada o va permite). (Varianta 55 +)

Carari cu soare si in siguranta.

Florin

Sâmbătă, 27 august 2016 - 21:51

stefi

Frumos, frumos de tot! Pline de suspans si traseul si jurnalul. Are muntele asta coltisoare fermecate, de nu gasesti nicaieri ceva asemanator. Ajungi in niste locuri unde ai impresia ca esti intr-un basm. Fotografiile redau perfect atmosfera de poveste. Iar iarna... Probabil ca risti sa te vrajeasca atata frumusete. Felicitari pentru realizarea unui traseu atat de greu si pentru Eugen, care are curajul sa fie deschizator de drumuri! (Poate scrie si Eugen un jurnal despre Albisoara Crucii Carpati.org)

Duminică, 28 august 2016 - 08:19

alexalex

Foarte fain , felicitări.... Carpati.org

Duminică, 28 august 2016 - 14:42

zoly

Duminică, 24 iulie cumva? Carpati.org

Duminică, 28 august 2016 - 16:56

horjeaeugen

A fost o tura, asa cum si autorul jurnalului a spus-o, de metamorfozare a unui traseu 2A intr-unul 1B autentic, cu "valente 55+". Perspectiva asupra Morarului oferita privitorului din punctul final al Braului Inflorit este magnifica. Pentru ceea ce am vazut ii multumesc lui Mircea Ordean, in ceea ce priveste informatiile legate de parcurgerea Braului Inflorit.
SOS catre "AUTOR"! Te rog reciteste jurnalul! Sunt cateva erori strict tehnice. Ca sa nu intram in "gura presei { ;-) :-)) }!! ATOTSTIUTORUL URMARESTE TOTUL ! (e o gluma)
In rest... a fost TARE PLACUT.
P.S. Stefania, nu am valente nici scriitoricesti si nici tehnice astfel incat sa pot publica un jurnal dar iti multumesc inca o data pentru fotografiile de pe Albisoara Crucii.

Duminică, 28 august 2016 - 21:27

zentai

Felicitari, Florin(Eugen, Alex)!Eu cred ca a fost epic! Carpati.org
Scotocind prin suflet, cred ca pe undeva scanceste invidia! Carpati.org

O vreme, am crezut ca pe Eugen il informeaza cineva cand nu pot veni la turele postate de el, dovada vie ca dracu exista si mestereste, mestereste...(frustrare, nervi, sentimentul pierderii de sine) Carpati.org
Astfel, am invatat sa nu-mi mai promit viitorul!

Inima buna si ture la max!

Luni, 29 august 2016 - 16:10

anta

@Zoly: Da, pe 24 iulie am fost

Luni, 29 august 2016 - 17:34

zoly

Fain!
Deci voi erați.
Pe la 11 și un sfert eram în poiana de la gura Văii Adânci, la o gustare.
Auzeam dialoguri dinspre peretele estic al Văii Poienii și am tot inspectat cu binoclul, poate văd ceva printre brazi, sub ceea ce eu am presupus că e Brâul Înflorit. Nu am reușit să văd vreo siluetă, dar de auzit v-am tot auzit până ne-am urnit pe Morar în sus.
Foarte sălbatice locurile! Dar le-ați dovedit până la urmă. Carpati.org

Marți, 30 august 2016 - 00:48

mihai_fl

@zoly. Am auzit si noi voci din Poiana cu urzici, atunci eram pe varianta de ocolire dreapta. nu cred ca ne-ati auzit de pe Braul Inflorit, eram prea departe acolo.

Stefi, e un jurnal despre Albisoara Crucii a lui Mugur foarte complet si unul mai vechi pus de mine prin 2008 ,

Multumim de comentarii.

Personal mie mi-a placut si aceasta varianta 55 din Valea Poienii.
Si cred ca o sa fie superba si mult mai usoara pe o zapada buna. Am vazut un jurnal al lui Cristi si arata mirific.
Nu mai am orgolii de genul am facut toate saritorile sau nu stiu ce traseu de alpinism, important e sa ma simt bine cu cei care merg, sa ma bucur de natura, de peisaj , sa-mi incarc bateriile iar dupa tura sa simt acea oboseala placuta la un pahar de bere (de obicei fara alcol) cu prietenii. Cred ca asta e important si ce conteaza pentru mine.

Numai bine.

Marți, 30 august 2016 - 09:08

baumwolle

Florine, îți mulțumesc pentru acest jurnal cu locuri mai puțin vizitate!

Marți, 30 august 2016 - 15:01

rupi2003

Florine, daca aveai pistol la tine si ziceai precum Honey Bunny : Any of you fucking pricks move, and I'll execute every motherfucking last one of ya! iesea un remake la Pulp Fiction in loc de Poienii Fiction (cu prize detasabile si echilibristica de balerin).

Marți, 30 august 2016 - 18:38

mihai_fl

Adi (rupi2003), daca tu ai incercat si merge o sa-mi cumpar si eu un pistol (dar cu superglu) sa le lipesc sa stea la locul lor. Daca fac zgmot ma amendeaza cei de la parc. Carpati.org.

Miercuri, 31 august 2016 - 14:28

boreal

Pe valea asta mi-am susținut „examenul de calificare” în șpraiț. Este una dintre cele mai frumoase văi din Bucegi, iar Colțul Ghințurii îmi face cu ochiul de nici nu mai țin minte când.

Felicitări pentru tură!

Miercuri, 31 august 2016 - 14:59

Mersi Cristi.

Stiu ca tu ai facut de mai multe ori valea asta atat iarna cat si vara.
Am citit pe blogul tau si tura de iarna mi-a starnit interesul si sper sa am cu cine o face la primavara.

Si inca te astept la traseul acela in Crai daca nu l-ai facut.

Numai bine.

Joi, 1 septembrie 2016 - 12:27

mihai_fl

Multumim de comentarii, sper ca jurnalul sa va fie de folos.

@baumwolle - In general jurnalele mele au fost despre trasee mai putin descrise pe acest site la momentul publicarii, sau au fost pierdute pozele din jurnale in 2008.
Asta ar si trebui sa fie menirea jurnalelor, nu sa repetem un traseu despre care sunt n jurnale .
Si eu am facut trasee doar dupa descrieri din alte jurnale si mi-au fost utile.
Daca traseul e descris foarte amanuntit e posibil sa fie abordat de oameni fara experienta sau pregatirea necesara si intram in alta discutie.