Octombrie 2014

Noua aparitie editoriala

Cabana Gențiana din Muntii Retezat

Conditii:
- 42 locuri (24 de locuri la priciuri in pod si 18 locuri in camera)
- Lumina de la generator electric, apa la izvor
- Incalzire la soba cu lemne
- Nu se serveste mancare
- Localizare: In Poiana Gentiana, pe Valea Pietrelor
- Acces: 45 minute de la Cabana Pietrele, pe traseul din Valea Pietrele catre Lacul Bucura
Altitudine: 1670 m
Pret:
- 25 lei / loc la mansarda
- 30 lei / loc la parter
Cabanier: Jantu Marin, Gianga Gicu, Crisan Petru (Proprietar: M.C. Floarea Reginei V.J.)
Telefon: Tel. cabana : 0733963292; Telefoane cabanieri: Jantu Marin - 0721331125, Gianga Gicu - 0728028409, Crisan Petru - 0737671778
Altele:
Sunteti rugati sa apelati cu prioritate numarul de telefon al cabanei si sa folositi celelalte numere de telefon doar in cazuri exceptionale.

- Ceai - 1 leu
- Incepand cu data de 7 iunie 2008 a fost dotata cu panouri solare

- Pentru eventuale reclamatii si alte probleme: Vicepresedinte C.M. "Floarea Reginei Valea Jiului" - Florin Constantin Gradinariu: moldo_floryn@yahoo.com; costy_floryn@yahoo.com; 0745 669280
Actualizat: Marți, 10 ianuarie 2012
ATENTIE!
Toate comentariile neactuale au fost eliminate!
Va rugam POSTATI NUMAI IMPRESII (pozitive sau negative) despre cabana/refugiu, dar SI ACTUALIZARI DE PRETURI, conditii, etc. COMENTARIILE CE CONTIN ACTUALIZARI SE VOR INACTIVA ULTERIOR!
Pentru ALTE DISCUTII, va rugam folositi sectiunea FORUM (dupa apelarea functiei SEARCH)! Va multumim!

kenzzo

Am ajuns 4 persoane la Gentiana (17 noiembrie 2012). Focul a fost facut de cum am ajuns, desi eram singuri la cabana. Cat despre cabanier, numai vorbe de lauda.

Marți, 20 noiembrie 2012 - 19:15

indi

Salut!
In ultimii 3 ani, plecand seara, dupa program din Bucuresti, am ajuns intotdeauna foarte tarziu la cabana (chiar si dupa ora 3:00) dar nu am avut niciodata probleme. Am fost asteptati cu focul arzand in sobe. Totul tine de comunicare. Am anuntat intotdeauna daca intarzii, daca nu mai pot ajunge, daca numarul de persoane care trebuiau sa vina initial s-a schimbat, etc. Mereu am gasit intelegere si cred ca aceste conflicte apar datorita lipsei de comunicare sau a respectului pentru cabana si cabanier. Nu am sa fiu niciodata de acord ca aceasta cabana sa fie inchisa. Cu respect, Sebastian Ghetu.

Miercuri, 29 februarie 2012 - 10:30

caiente71

Eu vin de ceva ani buni in Retezat si aproape de fiecare data poposesc la Gentiana. In ceea ce priveste cabanierii, eu ii cunosc destul de bine si in special pe dl. Mircea Costea pe tura caruia am stat de cele mai multe ori. Acum, daca cineva are interes major ca aceasta cabana sa dispara din acest peisaj mirific al Retezatul-ui si a gasit chipurile un tap ispasitor, la adresa acestui cabanier, atunci nu cred ca ar fi foarte multe de povestit. Dar daca asa zisii turisti care se cred stapani in momentul in care pun piciorul intr-o cabana si cred ca platind sau nu in cazul de fata dupa cate am citit, pot face tot ce poftesc, se inseala si situatia devine alta din punctul meu de vedere. Nu vreau sa critic sau sa aduc laude nimanui in acest comentariu, dar ar trebui, parerea mea ca turistii, cum se obisnuieste sa se spuna pe la munte, sa incerce sa fie mai civilizati si sa nu profite de slabiciunea unor cabanieri, poate nu asa de scoliti ca majoritatea celor care urca acolo si care isi fac treaba asa cum pot si ei, alteori mai bine alteori mai putin bine, ca fie vorba intre noi, sunt nascuti si crescuti la munte si probabil sunt satui cateodata de mutrele si figurile celor de pe la campie sau deal, sa zicem...Nu cautati sa fiti voi respectati primii, ci respectati ca sa le castigati voi increderea si pe urma veti descoperii alti oameni.... Respect pentru toti cu multa sanatate, sa va puteti intoarce de fiecare data acolo unde lasati loc de Buna Ziua!!!!!

Sâmbătă, 11 februarie 2012 - 22:02

alexpop

In legatura cu cabana, am fost din 2008 in coace in fiecare an inclusiv in 2012. Conditiile sunt bune, cabanierii sunt ok, chiar foarte de treaba, da probabil si cum te comporti asa primesti.Parerea mea personala e ca daca nu platesti ceva catre cabana respectiva nu e corect sa te folosesti de bunurile acesteia (gen sa mananc in sala de mese,sa imi pun sacul de dormit la uscat sau sa stau inauntru ei sa ma distrez),nici in afara in Alpi daca nu contribui cu ceva nu ai ce sa folosesti.Preturile s-au schimbat jos e 30 si sus e 25. Nu vreau sa fac reclama, asta e parerea mea personala si voi merge in fiecare an acolo si nu voi fi niciodata de acord cu inchiderea acestei cabane. Cu respect Alexandru Pop

Luni, 23 ianuarie 2012 - 22:15

slashu

cate discutii NEconstructive...

Dl. floryn - tinand cont de numarul de plangeri asupra doar unuia dintre cabanieri, ar fi trebuit sa rezolvati problema simplu si sa il schimbati/concediati

Dl. Adiglavan - inchiderea cabanei pentru ca doar unul dintre cabanieri e "cu capul" nu vad a fi o solutie, nu castiga cu adevarat decat orgoliile, si administratorii si turistii avand de pierdut din asta

parerea mea...

Marți, 10 ianuarie 2012 - 21:55

costi

Posibil ca uneori sa apara situatii neplacute sau nemultumiti si e bine sa le semnalam pentru a nu se mai repeta .
Dar - vreau sa aduc aminte ca aceasta cabana a fost transformata incet si bine - intr-un loc de cazare necesar , util si apreciat de foarte multi turisti ,in toate perioadele anului .
Felicit asociatia ,, Floarea Reginei ''.
Graficul de munca al cabanierilor este comunicat oficial .

Miercuri, 4 ianuarie 2012 - 19:18

adiglavan

Salutare,
pe "cabanier" il cheama Mircea, si nu este primul caz de asemenea probleme. Si eu am avut probleme cu el.

De mentionat ca aceasta cabana este trecuta ca si cabana turistica, dar incalca o gramada de paragrafe din legile care ii permit sa functioneze.

In primul rind foloseste personal NECALIFICAT, ceea ce duce la suspendarea licentei de functionare.

Am incercat sa iau legatura cu persoana de contact de la organizatia care "patroneaza" aceasta cabana, dar nu a catadicsit sa raspunda.

OPC nu rezolva aceste probleme.....reclamatiile pentru aceste neajunsuri se fac la Ministerul Turismului 0800 868 282.

Eu vreau sa adun reclamatiile si sa incep demersurile pentru suspendarea functionarii acestei cabane, ca poate asa se vor trezi proprietarii la realitate.

Adi Glavan
ghid montan AGMR

Miercuri, 4 ianuarie 2012 - 00:00

csepko

In data de 30.12.2011. am urcat citiva la cabana Gentiana din masivul muntilor Retezat , sa petrecem si noi ultimele zile din an , citmai frumos . Ajungind la cabana foarte tirziu cabanierul nea asteptat foarte nervos si cu vorbe vulgare , si ne semnificative pentru un cabanier . Dintre noi un coleg deja hotarise cu citeva zile inainte de urcare ca el doarme afara ca are un sac de dormit extrem de bun . Dimineata in sala de mese neam intilnit , cu colegul care dormise afara , dupa putin tinp petrecut impreuna la micul dejun , a dat peste noi cabanierul iar cu scandal mare , ca cum neam gindit ca putem veni cu noaptean cap la cabana respectiva . Asa a tinut toata dimineata cu scandal . Urla Urla ,nam inteles dece ? doar suntem la munte , si fiecare urca si ajunge dupa posibilitatile lor , nu are nici un program cabana , respectiva dela ce ora pina la ce ore se poate intra in cabana ,cabanierul vorbea in continuare vulgar , si ne ameninta. Adoua zii seara cind neam intors din tura cu colegul nostru care dormea afara , in sala de mese luam cina, pe dupa care , neam mutat in camera alaturi sa ne juam ,poker si mima cu alti prieteni de munte . Auzind cabanierul vocea noastra , si mai ales vocea colegului care dormea defapt afara , a venit peste noi in camera , cu un topor sal dea afara din camera , ca nu are ce cauta in grupul nostru daca nu plateste nimic, (adica mai nou X cabanieruil are voie sa se bage peste un grup si sa selecteze prieteniii prietenilor ?? sa strice linistea grupului , distractia lor la munte ? si celmai grav sa FIE AMENINTAT TURISTUL DE CATRE CABANIER CU TOPORU ?? este posibil . ) Cam atita pe scurt , asi vrea sa stiu unde asi putea sa ma adresez pentru problema asta , ca noua ni se pare ceva ce nu se poate lasa asa .

Marți, 3 ianuarie 2012 - 00:00

bobo123

Despre cabanier numai de bine ! Eu am cutezat, in nemernicia mea, sa compar mansarda mea de acasa cu mansarda lui de acolo, mai mult in gluma, fara sa ma gandesc la consecinte ! M-am apucat intai sa mananc in loc sa ma cazez intai ! Mai sa nu ma cazeze, a acceptat sa ma cazeze totusi, cand i-am argumentat ca platesc, si este si in interesul lui ! La intoarcere am trecut ca din pusca pe langa Gentiana si m-am oprit la o pensiune, 80 de lei o camera, dar banii nu mai contau !

Vineri, 19 noiembrie 2010 - 11:09

dumi

Am trecut weekendul trecut pe la Gentiana si am stat o noapte. S-a nimerit sa gasesc loc fara sa fac rezervare inainte, desi cabana a fost aproape plina.

Conditii bune de odihna, saltelele la mansarda sunt foarte comode, iar paturile foarte calduroase.

Dpdv al alimentatiei, poti gasi un ceai cald, bere sau cola la doza.

Cabanierul foarte amabil; am gasit ceai din plin Carpati.org.

Joi, 26 august 2010 - 09:12

nasturados

Mergand spre Lacul Bucura, am trecut si pe la cabana Gentiana. Se pare ca "slashu" are dreptate in legatura cu purtarea cabanierului.
Am cerut un ceai dar am fost refuzati, spunand ca nu mai este apa calda pentru ca au baut-o turistii (probabil ca strainii consuma foarte multa apa calda, cabana era plina de polonezi, cehi sau unguri).
Am plecat mai departe cu gandul la un ceai cald. Imi pare rau ca nu i-am zis sa fierb eu apa la primus, sa vad ce scuza mai baga.
Dupa 3 nopti la Bucura am coborat tot pe la cabana Gentiana. Am intrebat daca are ceai. Intuiti raspunsul? "Nu mai este apa calda, au baut-o turistii". Poate daca eram strain se gasea si o cana cu apa calda.
In rest, cabana arata bine, asa cum trebuie sa fie o cabana in munte. Pacat ca nu serveste nici ceai...

Miercuri, 25 august 2010 - 14:12

fulgerica

am fost in wkd 17-18.04.2010 la gentiana

cabanierul amabil, in cabana a fost cald, cabana curata, lumina a fost stinsa cand s-a culcat toata lumea

mi-a placut

Luni, 19 aprilie 2010 - 17:51

floryn

Buna . Sa stii ca am luat la cunostinta plangerea ta. Am asteptat sa avem o sedinta in cadrul clubului , in care sa punem in discutie problema ta . Sa stii ca s-au luat unele masuri , in asa fel ca , pe viitor sa nu se mai intample . Si prin acest mesaj vreau sa-mi cer scuze pentru cele intamplate , in numele clubului , si sper sa nu se mai intample . Oricum noi iti multumim pentru critica pe care ne-ai adus-0 , si reclama pe care ne-ai facut-o . Sper ca in alta tura , sa nu se mai intample asemenea probleme . Cu stima si respect Florin Gradinariu .

Miercuri, 30 decembrie 2009 - 00:35

slashu

Deoarece dl. Floryn (care face parte din staff-ul Gentiana) nu a catadicsit sa-mi raspunda la mesajul cu plangerea chiar daca l-a citit, am sa scriu aici pe scurt amarele mele concluzii din primul scurt popas la Gentiana...

- daca doriti sa ajungeti la Gentiana, sunati cu multe multe zile inainte, poate poate va raspunde cineva (telefoanele mobile sunt "fixe" in cabana, iar cabanierul e plecat cu treaba) - in nici un caz nu sunati cu o zi inainte sau in aceeasi zi, consumati bateria degeaba

- daca planificati o sedere la Gentiana, sa o faceti neaparat in weekend, in restul saptamanii cabanierul e obosit si nu va fi prea serviabil, ba chiar ironic, acid, sau doarme (chiar daca e ora 17.00)

- daca vreti sa va duceti iarna, sa nu o faceti in grupuri mai mici de 7-8 persoane, chiar daca la ora 17.00 in cabana sunt 4 grade celsius, cabanierul NU va face focul "pt. ca sunt scumpe lemnele si nu amortizati investitia" - nu merge nici sa doriti sa platiti cat pentru 4-5 persoane, foc tot nu vedeti, ba chiar va treziti injurati ca n-ati venit pregatiti la CABANA cu echipament ca pentru bivuac/refugiu, (banii oricum trebuie sa-i dati)

- daca e iarna si va e frig, in cabana nu e foc, iar chiar trebuie sa vorbiti cu cabanierul, nu va duceti la usa camerei acestuia, la deschiderea usii caldura va va da jos din picioare, dar n-o sa auziti vre-o invitatie de a intra inauntru... lemnele sunt scumpe, aduse cu elicopterul

Pe mai scurt: daca suni si nu ti se raspunde ti se reproseaza ca de ce n-ai sunat ca facea focul, dar la 17.00 e prea tarziu, ca lunea e goala cabana si sunteti doar doi e problema voastra daca vreti stati daca nu, nu ma intereseaza, ce daca e noapte afara (asta e varianta fara injuraturi)... nu ma intereseaza ca vrei sa platesti 5 locuri, nu fac focul nici daca ai tu grija de el, ce daca sunt 4 grade in cabana la ora 17.00? eu ma duc sa ma culc

Astea sunt impresiile unui calator ajuns pentru prima oara in Retezat, echipament aveam amandoi si puteam ramane la "refugiul" Gentiana, dar atitudinea cabanierului m-a scarbit complet, asa ca am plecat in tura de noapte
Gentiana a ajuns pe locul 1 (a devansat Cab. Podragu) in topul negativ...

La mai mare Gentiana!! Ma bucur ca aveti termopane, panouri solare si in curand centrala termica, poate gasiti si niste bun simt pentru cabanier.
Numai bine!

Marți, 29 decembrie 2009 - 23:59

bogdi

Fragmente din plangerea depusa de catre un prieten la Administratia Parcului National Retezat la adresa d-nului cabanier Bartok:
“- timp de 3 seri, cat am stat 3 persoane in podul cabanei Gentiana, a refuzat sa faca focul;
- in ultima seara, cand ne-am intors de pe traseul ce duce la Lacul Bucura, a refuzat din nou sa faca focul, cu toate ca am adus lemne de la indicatorul de pe traseu; astfel, copii cu care eram in excursie au fost nevoiti sa se intoarca la gara cu bocancii uzi.
- in aceeasi seara a refuzat sa ne incalzeasca un ceai sau o supa, desi era de datoria sa sa ne ajute.”
Sper sa va ajute in luarea deciziei asupra locului de cazare in retezat, insa sa nu va descurajeze de a vizita zona care este minunata.

Luni, 12 mai 2008 - 14:50

jojika
Cort

Exelenta cabana+cabanier, placa mult acolo.

Miercuri, 23 aprilie 2008 - 21:31

rhoemetalces
rhoemetalces..

am fost vineri, sambata si duminica a fost fain, caldura lumina 1h pe zi Carpati.org de la 20.30 - 21.30 la 22 stingerea data de cabanier... nu am avut nici o problema la cabana doar am dat de 15 ori cu capu de grinzile alea Carpati.org

Luni, 21 aprilie 2008 - 12:37

b3b3

da...a fost ocupata cabana toata de revel...dar cred ca a fost cea mai faina atmosfera din ultimii ani la mine...merita...si vremea a cam tinut cu noi...

Marți, 9 ianuarie 2007 - 20:31

mrares

Foarte frumos si ieftin am dormit 4 nopti in august 2006

Marți, 17 octombrie 2006 - 11:03

pricopcostela
pricopcostel..

frumos si ieftin..merita la gentiana...si un cabanier de nota 10+.....

Duminică, 17 septembrie 2006 - 22:51

Stiri

Jurnale

Salvamont

The lyrics that count | GetaMap.org | Maps from all over the world | ro | fr | es | de | Calculator distante | Getamovie.org | Searchromania.net
ViewWeather.com - A new way to view the weather | nl.ViewWeather.com | sv.ViewWeather.com | Patentsmania.com | Getacd.es | Design