August 2018

Septembrie 2018

Varful Straja
Muntii Valcan

In amintirea lui LENTI (Bulareanu Laurentiu)...

AM FOST PE CLAIA MARE

( Traversare din Jepi in Jepi )

“Aventura a inceput din curiozitatea de a face si alte lucruri mai putin obisnuite, ceea ce nu iti este dat sa faci in fiecare zi. Sambata dimineata (15 iulie 2001) eu si un prieten de al meu, de altfel cunoscator al traseelor din Bucegi, vesnic indragostit de munte si inaltimi, ne-am propus un traseu necunoscut de mine, numit Braul lui Raducu.

La ora 10:30 intram pe traseul Jepilor Mari. Intentionam o traversare din Jepii Mari pe Jepii Mici pe un traseu nemarcat. Drumul era destul de usor de strabatut cu toate ca oboseai destul de repede avand in vedere ca era numai de urcat. Am mers printre vegetatia extrem de bogata pentru inceputul lunii Iulie. Erau portiuni unde trebuia sa iti feresti mainile de urzicile ce iti ajungeau pana mai departe de genunchi.

La un moment dat ne-am oprit pentru a admira panorama. Deja orasul Busteni parea un mic copil pe linga semetele varfuri ce il inconjurau. Am mers mai bine de doua ore pana am intrat pe Braul lui Raducu. Am intersectat cele 3 fire ale Comorilor precum si cele 2 fire ale Urlatorii. Drumul era din ce in ce mai greu, cararea pe care trebuia sa mergem era de nici 15 cm. Odata iesiti din zona plina de vegetatie inalta am intrat in zona de pajiste. Pentru o rezerva de siguranta, am fost legata cu coarda ( pentru orice eventuala cadere a mea…… ). Am mers asa, aproape o jumatate de ora pe langa peretele de sub Braul lui Raducu ( Braul Mare al Jepilor ). Privelistea de jos era o vale interminabila, nu puteai zari capatul.

La ora 13:00 eram pe Varful Claia Mare la o altitudine de 1863 m unde am stat cam vreo 10 minute pentru a privi varfurile de munti ce ne inconjurau: Baiu, Piatra Mare, Crucea Eroilor, Vaile Comorilor ( Comorile Branei, Comorile de Mijloc, Comorile Claii). La numai 120 m dinspre Varful Claia Mare coborand spre Braul lui Raducu se putea zari si Varful Claitei. Drumul continua anevoios pe alocuri. Undeva spre intrarea in Jepii Mici luam o pauza de masa si nu oriunde. Locul e de-a dreptul splendid: o bancuta din stanca parca asezata intocmai acolo pentru cel ce vrea sa-si drege rasuflarea.

Calatoria isi desfasoara cursul pe un traseu pe care doar se coboara si nu lipsesc portiunile periculoase, unde nu de putine ori crengile copacilor mi-au fost de ajutor pentru a nu face “cunostinta” cu stancile prapastiei, zone in care traversai pe un perete stancos de doar “50°”.

In jurul orei 15:40 intram pe Jepii Mici si o intretaiem pe drumul cel mai scurt plin de serpentine dupa ce ne-am mai “jucat” cu cateva stanci ale Jepilor, insa cu mult mai usor de parcurs decat daca l-ai strabate pe timpul iernii ( cu o zapada de 3 m sub picioare – la inceputul lunii Martie – o alta aventura pe Jepii Mici ). Deja drumul acesta al Jepilor Mici era de acum strabatut si de alti turisti care coborau sau urcau.

Nu a ezitat sa le acorde ajutor celor care coborau pentru prima data pe Jepi si nu numai, pentru ca am intalnit persoana care schiopata si cobora tocmai de la Babele ( era prima zi cand telecabina fusese pusa in functiune din nou ). La 16:50 eram ajunsi in orasul Busteni. Traseul avea sa se incheie aici si probabil ca va fi reluat nu dupa mult timp sau cu siguranta ca vor urma altele cu mult mai frumoase si pline de aventura.”

O astfel de drumetie pe munte nu a mai avut loc iar acum e prea tarziu ……………..

Aceste randuri le-am scris eu dar ele au fost corectate de catre Lenti inclusiv titlul a fost ales de el.

Nadajduiesc ca DUMNEZEU  sa il fi primit in imparatia SA. Amin

Pentru cei care l-au cunoscut sau citesc aceste randuri le spun doar atat: DOAMNE  ajuta!

Vineri, 24 iulie 2009 - 11:07

amihu

Dumnezeu sa il ierte!
ma bucur ca sunt oameni care se mai gandesc la el.
Eu de cate ori ma gandesc raman tamp si fara raspuns.
L-am cunoscut odata cu putin timp inainte de a pleca in Aconcaqua, totusi pe sotia lui o cunosteam de foarte multa vreme. Sper ca ea poate lupta in continuare in viata asta.
De ce pe oamenii buni si valorosi ii ia Dumnezeu repede?
Dumnezeu sa ne pazeasca pe toti si sa ne fereascca de astfel de nenorociri!

Marți, 28 iulie 2009 - 10:45

florin.ciobanu
florin.cioba..

Toni nu mai este.

Joi, 30 august 2012 - 17:08

macaz2006

Asa este. S-a sinucis pe 31 decembrie 2008. Mare parere de rau...